Thursday, April 15, 2010

New Boyz,Q-Face,Boboy..(inspirasi oleh Fairuz Selamat)-ku jadikan 'tag game'..

Hahahahaha!!

Okay,aku baru je menyinggah kat Blog Fairuz Selamat.
Aku tiap2 kali ade entri baru kat blog dier mmg aku sebok menyinggah,hahaha..
tapi kali nie ade entri pasal newboyz,boboy ngan q-face neh..
so,aku pon bace la ngan tersengih-sengihnye
sebab dier tulis pasal band2 remaja yang mukanya JAMBUUUU itu..termasuk dirinya juga yang jambu..
dan dier pon tulis entri pasal tu setelah baca entri blog follower dier..


(okay,pasni sape baca blog aku,wat lagi entri camni..sambung2 ye,kira main tag la!!)..

Dalam entri Fairuz Selamat,dier citer la pasal ketiga2 band neh..Q-Face merupakan band yg dier penah anggotai..

skang,aku lak nak tulis aku punye review..

(1) New Boyz

http://3.bp.blogspot.com/_Hx6oEVlNM_M/S8aBmhoYt4I/AAAAAAAACTg/1wvyZoP5c5Y/s1600/1.jpg

Hahahaha!!
Ntah hapa2...

Kalau nak tau,time band neh meletop2 ngan lagu Sejarah Mungkin Berulang itu,
haram aku tak amek kesah dan tak kenal..wakakaka!!
serius,memang aku tak kenal dan tak amik tau
walaupun time neh sume org tergila2kan si Tomok..time nie aku baru darjah 5..

Even though aku tak kenal New Boyz neh,tapi lagu diorg tersangatlah aku kenal..
Sebab,hampir SEMUA budak2 sekolah akan hafal lagu nie dan tulis dalam buku lirik la,ape laa..
rasenye waktu nie,budak2 sekolah lagi menghafal lagu Sejarah Mungkin Berulang berbanding mata pelajaran kat sekolah..(hamek kau penangan newboyz)..
Then,time form 2 kalau tak silap aku..
aku tengok telemovie Pulau Inspirasi yang dilakonkan budak2 New Boyz neh..
start dari situ,aku mula minat kat New Boyz,sebab lagu2 diorg best la plak..
dan start dari situ gak aku cari album2 New Boyz yang sebelum2nya..
lalu lama-kelamaan,aku semakin menggilai band ini,
walaupun orang kata suara Tomok sengau
(peduli hapa aku,sengau tapi sedap je telinga aku dengar..)

Kalau nak diikutkan,aku start gila kat New Boyz nie time diorg dah tak femes cam mula2 dulu(time budak2 pompuan sampai pengsan2 tgk Tomok tu,ntah hapa2...hahaha!)..
So,dalam tempoh tu,aku pon 'mengkaji' la tentang band neh
(yang menyebabkan aku leka time form 3 dan cuma dpt 3A dlm PMR,padan muke!)..
lama-kelamaan,aku makin banyak tau pasal New Boyz dan ikut perkembangan diorg all the time..tau pertukaran anggota dan sebagainya.

Sekarang,New Boyz dianggotai oleh Tomok,Zack,Afiez dan Ristoe..diorg da tukar nama jadi NB sebab dah dewasa,tapi kak nora kata tukar nama New Boyz balik..
(aku suke diorg tukar nama New Boyz semula)..
Hmm,sape tau..dari aku tak amik peduli pasal diorg,last2 aku jadi pengikut setia diorg..
Menjerit untuk New Boyz dan tomok menjadi perkara yang paling best utk aku,
muahaha!

Ntah hapa-hapa!
Oh ye,maybe ramai yg tak tau pasal newboyz nie sekarang..
kalau nak tau,NB sekarang berada pada tahap yg paling aku suke laa..
sebab line up diorg dah best..
then,afiez ngan ristoe pon bagus..
afiez main ngan kristal gak skg(tgk la JANGAN TIDUR LAGI kat tv3)..
cuma sekarang diorg cam senyap sebab nak bg laluan kat Tomok ngan projek solo..(gud luckTom!)..
dan hopefully,NB akan wat comeback tak lama lagi(i miss u guys!)


- AKU ADALAH SEORANG NBIANZ -

(2) Q-Face

http://1.bp.blogspot.com/_Hx6oEVlNM_M/S8aBmJ4sSnI/AAAAAAAACTY/df8cmJpwAq8/s1600/2.png


Hahahaha!..adoiii..camne nak tulis neh??
Aku langsung tak tau pasal Q-Face..lagu diorg pon haram aku tak tau..(sori,sori!)
Kalau dah New Boyz pon aku tak kenal time diorg popular,sama gak cam q-face neh??

Walau bagaimanapun,aku aku tau ape yang boleh ditulis..
Berdasarkan pembacaan aku di internet dan majalah MANGGA(hahahaha,choiiiiii..!),
Fairuz Selamat penah menganggotai kumpulan nie..aku tak kenal q-face,
tapi aku tau kumpulan Antz..
sebab aku penah tampal poster kumpulan antz kat meja aku time form 4..
aku ingatkan band nie band pertama si fairuz tu join,rupenye tidak.


Fairuz nie budak Johor,budak2 Antz pon asal Johor gak kot..(Batu Pahat kalau tak silap aku<--yang sebelum nie aku bayangkan BP tu adalah kawasan pendalaman)..
Okay,baguslah budak dari 'pendalaman' jadi artis..baguslah tuuuu..
(macam la aku dok kawasan bandor sangat,pasir gudang jerk ponnnnn)

Hurm,sebenarnye aku mak mintak maap sebab tak mengenali q-face ngan antz dengan begitu mendalam macam aku mengkaji tentang New Boyz..
tapi suka untuk aku bagitau,aku start suka pada Fairuz Selamat since dier masuk STPM..then,lepas STPM dier berjaya masuk UM..

Bagus kan??Aku tak sangka dia seorang yg rajin dan pandai..so,time tu aku pon jadikan dia sebagai contoh untuk aku berjaya dalam pelajaran,dan paling kelakarnye,aku siap setkan matlamat,"result STPM aku mestilah lagi bagus dari Fairuz Antz"..hahahaha!!
sengalzzz..
Tapi akhirnye aku berjaya dan dapat masuk UKM..alhamdulillah..
Thanks fairuz selamat a.k. a Apai sebab jadi inspirasiku..even sampai sekarang kamu masih sumber inspirasi saya..sebab kamu sentiasa dapat anugerah dekan time belajar di UM..kamu sangai pandai walaupun kamu sibuk dengan aktiviti seni di universiti..
saya pulak,sebok ngan aktiviti seni sampai result ntah hapa2..



(3) Boboy

http://3.bp.blogspot.com/_Hx6oEVlNM_M/S8aBln3UZAI/AAAAAAAACTQ/5ZU17fHwKDw/s1600/3.jpg

Okay,sekarang citer pasal Boboy lak..

BOBOY- sebuah band yg memang tak jauh beza pon ngan New Boyz..lagu2 diorg,suara vokalis,telemovie..sume lebih kurang..even aku rasa diorg nie pon berkongsi peminat..

budak2 indon yang minat New Boyz pon tau pasal Boboy sebab imej NewBoyz ngan Boboy yang lebih kurang..
Naqiu is budak Johor (yang lain2 aku tak pasti)..aku penah dengar2 citer,naqiu nie nakal time skolah..ntah,aku pon tak pasti..hahaha..

Aku paling suke lagu diorg yang bertajuk Episod Cinta dengan Demi Masa.
Aku suke naqiu sebab dier cute,suara pon lebih kurang cam tomok(hehehe..)
Tapi,tak seperti New Boyz,aku tak berapa amik tau sangat pasal Boboy sehinggalah pada 2 tahun lepas kalau tak silap aku,aku add si Naqiu kat myspace..then bermulalah episod aku amik tau pasal naqiu dan band dier..

Ramai yang tau tau..
Boboy dah tukar nama jadi
B.B.Y yang merupakan singkatan kepada
"Be Brave Youth".
Muzik diorg skang pon dah berubah dari pop komersial kepada punk rock..

Sedap gak lagu diorg..banyak naqiu yg cipta..

Kalau NB ade NBianz,
B.B.Y nie ade Youthies..(cute kan nama youthies??)

Thanks B.B.Y sebab terima my idea utk nama youthies tu.. :D

nie myspace naqiu.

p/s-(1) shah da kawin ngan nadia..
(2) myspace B.B..Y da ilang..





SEKIAN,TERIMA KASIH...



5 comments:

NoraJoey said...

muahahahha...itu jerk nk type...wkakakaka

ain hatikristal said...

choiii...
saya menjangkakan komen yg panjang daripada presiden nbianz,choiii..!!

dah,skg gi update blog mu sekarang juaaa..
entri tentang ini juga,pleaseeee...


hahahaha!

.rENEx. said...

hehe..entry yg bagus..suka semua2..=]

naqiu ada myspace eh..leh la try tgok..thanks 4 da info..=]

ain hatikristal said...

hye renex..
thanks singgah my blog..i ade singgah u punye blog gak..
u la yg start kan??then apai wat gak,pastu baru i sambung..hehehe..

NoraJoey said...

settle update....huhuhu